piątek, 5 kwietnia 2019

Which one is missing?

Which one is missing to świetna gra zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Nie tylko sprzyja przyswajaniu nowego słownictwa w języku angielskim ale również wspomaga zdolności zapamiętywania jak również przedłuża koncentrację uczniów. Podczas zabawy liczy się spostrzegawczość i poprawna wymowa poszczególnych słówek.

Zasady gry:
Do zabawy potrzebne są flashcards, mogą one przedstawiać dowolne rzeczowniki, ważne jest to aby były one dopasowane do poziomu uczniów. Są różne sposoby realizacji tej zabawy:

Sposób I:
Nauczyciel stoi na środku sali, dzieci siedzą w ławkach. Nauczyciel pokazuje wszystkie flashcards, mogą one na przykład przedstawiać zwierzątka i równocześnie podaje ich angielską nazwę, np: podnosi do góry flashcard z obrazkiem kota i mówi głośno ''cat''. Ilość flashcards dopasowana jest do wieku uczniów (ci młodsi mają na przykład pięć flashcards podczas gdy starsi uczniowie mogą grać nawet z dziesięcioma). Gdy już wszystkie słówka zostaną zaprezentowane, nauczyciel może rozpocząć grę. Chowa jedną z flashcard i pokazuje uczniom te które zostały i zadaje pytanie ''Which one is missing?'' (Której brakuje?). Zadaniem dzieci jest powiedzieć w języku angielskim której karty brakuje.

Sposób II:
Innym sposobem na przeprowadzenie tej gry jest poproszenie uczniów o wyjście z ławek i zrobieniu kółka na środku sali. Dzieci siedzą na ziemi tworząc okręg podczas gry nauczyciel rozkłada karty na ziemi w centrum koła, tak aby dla każdego ucznia karty były widoczne. Reszta przebiegu gry jest identyczna. Nauczyciel na głos pyta której karty brakuje a dzieci po angielsku odpowiadają.


Zalety gry Touch the colour:
- Ćwiczenie pamięci uczniów
- Wzmożona koncentracja uczniów
- Nauka nowego słownictwa
- Gra ta może służyć jako powtórka określonych słówek
- Dzieci mogą rywalizować ze sobą w zdrowy sposób


Wady gry Touch the colour:
- Podczas zabawy może panować hałas, gdy dzieci będą wykrzykiwać odpowiedzi
- Zbyt wolni uczniowie nie będą mieli szansy aby odpowiedzieć
- Dzieci, które są bardziej nieśmiałe nie będą brały udziału w grze i się udzuelały
- Gra nie jest przeznaczona dla grupy większej niż 15 osób

Reakcja dzieci na grę:
Uczniowie lubią grać w ''Which one is missing?'' ponieważ to pozwala im na oderwanie się od monotonii, która może panować podczas lekcji. Ta gra rozwija również ich umiejętność wymowy słówek w języku angielskim jak również ćwiczy ich pamięć.

Realizacja zabawy:
Zabawa może odbywać się zarówno w sali jak również na świeżym powietrzu. Jeśli jednak wychodzimy z dziećmi musimy się upewnić, że przestrzeń jest zamknięta lub odgrodzona w taki sposób aby dzieci nie rozproszyły się zbyt daleko.Ważne jest również to, że gra bardziej sprawdza się gdy grupa dzieci nie przekracza 15 osób, im więcej dzieci tym więcej zamieszania może powstać podczas gry ponieważ młodzi uczniowie mogą zacząć przekrzykiwać się nawzajem.

Podsumowanie:
Podsumowując, gra ''Which one is missing'' jest lubiana przez uczniów w każdym wieku i może być modyfikowana na wiele sposobów, w zależności od warunków i upodobań nauczyciela. Do gry potrzeba jedynie przygotować wcześniej lub zakupić zestaw flashcards. Gra nie jest czasochłonna i sprawdza się zarówno jako powtórzenie materiału jak i w przypadku utrwalania słownictwa. Poprawia i doskonali również prawidłową wymowę uczniów.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

What’s your name?/How are you?/How old are you?

Jak zapewne wszyscy wiemy język angielski stał się na tyle popularny, że nikogo nie dziwi fakt, iż jest on również nauczany i stosowany...